Over ons

Sinds januari 2017 is deze blog eigendom van Imkervereniging Haarlem en omstreken

 

Hoe het begon

Imkerij Haarlem is begonnen vanuit een clubje Imkers die een bijenstand onderhouden in de Schotertuin in Haarlem. Daarnaast hebben we bijenkasten staan bij StayOkay Haarlem en op de moestuinvereniging NooitRust (ook in Haarlem) – vandaar Imkerij Haarlem 😉 .

We zijn begonnen op de Schotertuin nadat we in 2013 de cursus Bijenteelt hebben gevolgd. Momenteel staan op de Schotertuin vier bijentafels (twee vooraan en twee achter de container). Daar staan bijen van Raymond, Wil, Ton, Sint Jan, Falco, Joost & Merel. Achter de balie van  StayOkay staan drie kasten en op Nooit Rust gemiddeld twee à drie. Kijk bij ‘De meiden‘, voor de laatste stand van zaken.
De plek achter de container op de Schotertuin is tevens een (tijdelijke) opvangplek voor zwermen.

Deze blog is primair een plek waar wij – Falco, Joost & Merel – onze avonturen met de bijen beschrijven en wetenswaardigheden over bijen de wereld in slingeren. Naast dit alles is Imkerij Haarlem nauw betrokken bij de Bijenvereniging Haarlem en omstreken. Berichtjes en aankondigingen over de verenigingsactiviteiten vind je daarom ook op deze blog.

N.b.: Wil je automatisch een mailtje krijgen als er een nieuw bericht is geplaatst? Meld je dan aan bij Volg ons.

Tot ziens op deze blog of bij een van onze meiden!

Falco, Joost & Merel

 

Overdracht

Sinds januari 2017 is de blog overgedragen aan Imkervereniging Haarlem en omstreken. Dit omdat de site is uitgegroeid tot de meest actieve bijen site van Haarlem. Bovendien vind je hier alle informatie over deze leuke vereniging.

🐝

ImkerWim, ImkerFerry en ImkerJurre zijn de penvoerders. Heb je een leuke tip, vraag of content? Mail dan naar imkers @ imkerijhaarlem.nl.

10 thoughts on “Over ons

  1. goedemorgen,
    Een vriendin vroeg mij om stuifmeelkorrels bij jullie te kopen maar ik kan niet vinden of jullie dit wel doen.
    Alvast bedankt voor jullie reactie.
    Mvg
    Marijke Dammers

    1. Beste Marijke,
      Door imker vereniging Haarlem wordt geen stuifmeel geproduceerd. Het is mij verder ook onbekend of dit gedaan wordt door leden van de vereniging. Onze bijen hebben over het algemeen geen overschot aan stuifmeel. Stuifmeel (geïmporteerd) is wel verkrijgbaar bij http://www.dewerkbij.nl/Haarlem.php zij zijn ondergebracht bij de Borg stichting in Haarlem zuid.
      Mocht je verdere vragen hebben dan hoor ik deze graag.
      Met vriendelijke groet,
      Falco Bloemendal

  2. Hallo
    Ik zag op jullie site dat jullie een oude verroeste slinger hadden opgeknapt, nu heb ik ook een verroeste slinger gekregen en wil deze opknappen. Ik denk eerst alles goed schuren, maar waar moet je de binnenkant daarna mee insmeren?

    Met vriendelijke groet

    Gerrit Klein

  3. Beste , ik woon vlak bij de Jan Gijzenkade en ik lees dat er 13 aug. een bijeenkomst is. Daar ik graag imker zou willen worden, wil ik graag weten of ik die avond mag langskomen. Ik ben al jaren zeer geinteresseerd in bijen. Ik wil graag een bijenvolk beginnen op mijn dak, en ben bezig om daar toestemming voor te krijgen.

Geef een reactie

Het e-mailadres wordt niet gepubliceerd. Vereiste velden zijn gemarkeerd met *

Deze website gebruikt Akismet om spam te verminderen. Bekijk hoe je reactie-gegevens worden verwerkt.