Kinder*-tip: Blij met de bij

* wil je weten wat er dinsdag op de imkeravond bij StayOkay is? Scroll dan naar beneden ;)

Een leuke tip voor iedereen met kinderen die wat meer willen weten van bijtjes. De bibliotheek Zuid Kennemerland, organiseert a.s. dinsdag de avond:

Blij met de bij

Wat kun je doen om het bijenvolk een handje te helpen? Luister naar de handige tips van imker Pim Lemmers, kijk naar de voorstelling van Maja de Beejay en Justin Bee-ber en ga thuis lekker aan de slag.

BlijMetDeBij

Ligt er in de toekomst geen groente en fruit meer in de winkel? Dat hangt voor een groot gedeelte af hoe het verder gaat met de bijen. De bijen hebben het zwaar en hebben onze hulp nodig. Wat jij kunt doen om de bijen te helpen vertelt imker Pim Lemmers. Theater Poespas komt met de inspirerende lovestory over Maya de Beejay en Justin Bee-ber. De coole Justin, die kan rappen en dansen, helpt Maya de bijen te redden en jullie helpen natuurlijk mee. Verkleed je als imker, maak je eigen bijenhotel,  proef honing, en maak thuis een bloementuin voor de bijen.

Dinsdag 10 mei | 19:30 – 21:00 uur | Gratis
de Bibliotheek Haarlem Centrum
Gasthuisstraat 32 Haarlem
Voor kinderen v.a. 9 jaar en hun ouders.

Klik hier om de gratis kaarten te bestellen.

* Imkeravond a.s. dinsdag 10 mei

10meiEn voor de imkers zonder kinderen of voor de ouders die er nadien geen genoeg van hebben, is er op 10 mei natuurlijk ook onze eigen imkeravond bij StayOkay! (die is natuurlijk eigenlijk veel leuker ? ?)
Jankees is de organisator en mailde ons:

Het seizoen is begonnen. En hoe. Het voorjaar veel te koud en te nat. Nu opeens bloedheet en van de week weer terug naar kou. Wat heeft dit voor gevolgen voor de bijen? Wat kunnen wij als imkers eraan bijdragen dat dat bijen er zo min mogelijk last van hebben. Kortom: dit voorjaar roept veel vragen op.

Breng persoonlijke ervaringen in en stel de vragen voor oplossingen die je zoekt.

Na de pauze, als we eraan toe komen, bespreekt Pieter Dhont een aantal boeken die van belang zijn voor een serieus imker. Iedereen welkom.

Facebooktwitterredditpinterestlinkedinmail